Dzieła Tadeusza Bairda – XX-wiecznego kompozytora – na instrumentach historycznych? Dlaczego nie! Wszak Patron naszego Festiwalu był geniuszem archaizacji, który czerpał z muzyki poprzednich epok i wykorzystywał zdobycze dawnych mistrzów w swoich kompozycjach. Doskonale to słychać w obu arcydziełach-wizytówkach Bairda, które zabrzmią drugiego dnia Festiwalu: Colas Breugnon i Czterech sonetach miłosnych. Interpretację tego drugiego utworu tym razem podejmie się Mariusz Godlewski – znakomity polski baryton, który chętnie sięga, tak po repertuar operowy, jak i lirkę wokalną, zdobywając uznania wśród krytyków i wzbudzając zachwyt publiki.
Wraz z nim na scenie Filharmonii Zielonogórskiej wystąpi Wrocławska Orkiestra Barokowa – czołowy polski zespół specjalizujący się w wykonawstwie muzyki dawnej, założony i prowadzony przez Jarosława Thiela. Program wypełnią przede wszystkim dzieła inspirowane twórczością Szekspira, m.in. fragmenty z oper Purcella. Nie zabraknie również dzieł instrumentalnych (rzeczonego Colas Breugnon), oraz hitu, jakim niewątpliwe jest II Suita orkiestrowa h-moll Bacha. W obu kompozycjach usłyszymy jednego z najbardziej interesujących muzyków, Georgesa Barthela specjalizującego się w grze na flecie traverso.